خرید پیچ و مهره فولادی

در این مقاله از سایت پایا پیچ قصد داریم نکاتی را به شما بیاموزیم تا بتواند هنگام خرید پیچ و مهره فولادی به شما کمک نموده و بتوانید پیچ مهره های باکیفیت را از بی کیفیت تشخصی دهید.

پیچ و مهره‌های فولادی، در کلیت و به طور معمول، زمانی استفاده می‌شوند که نیاز به افزایش سختی یک محصول نسبت به آهن و فولاد معمولی وجود داشته باشد. پیچ‌های فولادی از ترکیب کربن و فولاد ساخته می‌شوند و دارای استحکام بالایی هستند. باید توجه داشت که پیچ فولادی و پیچ خشکه (Drywall Screw) همان محصول هستند و تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند. تفاوت اصلی این پیچ‌ها معمولاً در کلاس یا درجه‌بندی‌هایی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

این محصول در درجه‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد، که می‌توان آنها را شامل کلاس 5.6، کلاس 8.8، کلاس 10.9، کلاس 12.9، کلاس 2 و کلاس 5 دانست. لازم به ذکر است که هر چه عدد کلاس بزرگتر باشد، استحکام بیشتری دارد و در نتیجه میزان کربن مصرفی در این پیچ‌ها نیز بیشتر خواهد بود. استحکام این محصولات به صورت معمول درجه سختی نامیده می‌شود که ناشی از دماهای مختلفی است که در آنها به کار می‌روند. البته باید توجه داشت که هر یک از این گریدها شامل زیرمجموعه‌ها و لایه‌های دیگری نیز هستند که در ادامه به بررسی آنها نیز خواهیم پرداخت. در ادامه، به بررسی گریدهای پرکاربردتر این محصول می‌پردازیم تا با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

انواع پیچ و مهره‌های فولادی

در بازار، پیچ‌های فولادی به صورت مختلفی از نظر درجه و کیفیت عرضه می‌شوند.

پرمصرف‌ترین نوع پیچ فولادی در بازار، پیچ فولادی درجه 8.8 است.

پیچ‌های فولادی با انواع مختلفی از جمله پیچ‌های شش‌گوش و پیچ آلن تولید می‌شوند.

پیچ فولادی بر اساس گام رزوه آن در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد.

گام رایج در این پیچ‌ها، دنده میلی‌متری است.

پیچ شش‌گوش فولادی دنده‌ای میلی‌متری با ضخامت 6 میلی‌متر آغاز می‌شود و بسته به نوع استفاده، می‌توان آن را با ضخامت بالاتری تولید کرد.

پیچ فولادی کلاس 8.8:

پیچ فولادی با کلاس 8.8 به عنوان نرم‌ترین نوع این محصول محسوب می‌شود؛ زیرا استفاده از کربن در ساختار آن به حداقل رسیده است. این نوع پیچ قدرت تحمل تنشی برابر با 800 مگاپاسکال و وزن تحملی نزدیک به 80 کیلوگرم را دارا است. این پیچ از میلگرد CK45 ساخته شده است. باید توجه داشت که نرم‌ترین نوع پیچ و مهره فولادی حداقل 30 کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به پیچ‌ها و مهره‌های معمولی و آهنی تحمل می‌کند که نشان از خصوصی بودن این محصول است.

خرید و پیچ و مهره فولادی

مشخصات پیچ فولادی کلاس 10.9

پیچ فولادی کلاس 10.9 نسبت به مدل قبلی که مورد بررسی قرار گرفت، استحکام بیشتری دارد و در ساخت بدنه آن از کربن بیشتری استفاده شده و طبق استانداردهای جهانی تولید می‌شود. ساختار این نوع پیچ از جنس میلگرد MO40 است. با توجه به استحکام بیشتر این محصول نسبت به مدل قبلی، قادر است تنشی برابر با 940 مگاپاسکال و وزنی حدود 100 کیلوگرم را تحمل کند. اندازه قطر اسمی آن نیز در بازه 5 تا 42 میلی‌متر متغیر است.

مشخصات پیچ فولادی کلاس 12.9

پیچ فولادی با درجه 12.9 یکی از قوی‌ترین نوع پیچ‌های فولادی است. این نوع پیچ به علت داشتن حداکثر مقدار کربن در ساختار فولادی خود و تحمل عملیات حرارتی شدید، استحکام بسیار بالایی دارد. پیچ‌های فولادی درجه 12.9 قدرت تحمل تنشی برابر 1100 مگاپاسکال و وزن تحملی حدود 120 کیلوگرم را دارند. آنها از میلگرد VCN200 ساخته می‌شوند و برای کاربردهایی که به استحکام و مقاومت بالا نیاز دارند، مناسب هستند.

جهت خرید پیچ و مهره فولادی میتوانید با شماره های درج شده در سایت پایا پیچ تماس گرفته و با مشاورین فروش شرکت در ارتباط باشید.

پیچ و مهره فولادی در چه صنایعی استفاده می‌شوند و چگونه می‌توانند به ما کمک کنند؟

ما در اینجا به طور کامل در مورد پیچ و مهره فولادی صحبت خواهیم کرد و انواع مختلف آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین، صنایع و حوزه‌های مختلفی که از این محصول استفاده می‌کنند و نیز استحکام و مقاومت آن چگونه به ما کمک می‌کند، را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از پیچ و مهره فولادی به دلیل درجه بندی و کلاس‌بندی آنها متفاوت است. با این حال، می‌توان این نوع پیچ و مهره را در صنایع خودروسازی، صنعت نفت، صنایع پتروشیمی، تولید محصولات نظامی، کشتی‌سازی و قایق‌سازی، به عنوان پرمصرف‌ترین صنایع استفاده کرد. این نوع پیچ و مهره به دلیل استحکام بالا، می‌تواند کارآیی بهتری در این صنایع ایجاد کند. به طور کلی، می‌توان گفت این روزها در همه‌ی مشاغل از پیچ و مهره استفاده می‌شود.

علاوه بر این، یکی از مسائل مربوط به پیچ فولادی، وجود روکش گالوانیزه بر روی بدنه آن است. این روکش به عنوان یک مانع محافظ در برابر رطوبت عمل می‌کند. به همین دلیل، برای محیط‌هایی که احتمال خوردگی معمولی پیچ و مهره وجود دارد، انتخاب مناسبی به حساب می‌آید.

تفاوت بین پیچ و مهره فولادی و پیچ و مهره آهنی

پیش از بررسی تفاوت بین پیچ و مهره فولادی و پیچ و مهره آهنی، بایستی ابتدا اطلاعاتی درباره پیچ و مهره آهنی و ویژگی‌های آن را بدانیم.

پیچ و مهره آهنی معمولاً دارای مقدار کربن کمی در ساختار خود است. به همین دلیل، نرم و انعطاف‌پذیر بوده و تحمل وزن کمتری دارد. البته باید ذکر کرد که احتمال شکستن پیچ و مهره آهنی در هنگام کشش و لرزش کم است و این، همراه با قیمت کمتر آن، یکی از عواملی است که مردم در خرید این محصول به آن توجه می‌کنند.

حال برای بررسی تفاوت بین این دو محصول، اولین نقطه تمایز، استحکام آنها است. تفاوت‌های دیگری که می‌توان به آنها اشاره کرد، عبارتند از: پیچ و مهره آهنی به دلیل ساختار خود، به سرعت رنگ خود را از دست می‌دهند و در مقابل شرایط خورنده ضعیف هستند؛ در حالی که پیچ فولادی اینگونه نیست و حتی در مناطق مرطوب هم قابل استفاده است.