ساخت سوله با پیچ و مهره

جهت ساخت سوله با پیچ و مهره میتوانید با شرکت پایا پیچ تماس حاصل فرمایید و پیچ و مهره سوله را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت سفارش دهید.

ساخت سوله‌های پیچ و مهره‌ای به ساختاری اشاره دارد که در آن قطعات با یکدیگر به وسیله جوش متصل نمی‌شوند و به جای آن، مونتاژ قطعات با استفاده از پیچ و مهره انجام می‌پذیرد.

استفاده از پیچ و مهره مرتبط با ساخت سوله‌های سبک نیست تنها؛ بلکه می‌توان با استفاده از پیچ و مهره، اسکلت فلزی سازه‌ها و ساختمان‌ها را نیز اجرا کرد. به عبارت دیگر، وقتی که قرار است اسکلت فلزی ساخته شود و تیرآهن‌ها و ستون‌ها به یکدیگر متصل شوند، اتصالات از طریق پیچ و مهره ایجاد می‌شوند.

مزایای سازه‌های پیچ و مهره

  • کاهش سر و صدا در زمان نصب و اجرا
  • سازگاری با انواع شرایط محیطی
  • کارایی هزینه‌های نصب و اجرا نسبت به سازه‌های فلزی جوشی
  • امکان استفاده مجدد و بازکردن سازه
  • عدم نیاز به کارگر ماهر برای اجرا

سوله پیچ و مهره ای

مزیت اول ساخت سوله پیچ و مهره ای سرعت بالای ساخت می باشد . یکی از مزایای اصلی ساخت سوله‌های پیچ و مهره، سرعت بالای اجرا است. ساختارهای پیچ و مهره به طور قابل توجهی سریع‌تر از جوشکاری قابل اجرا هستند. همچنین، در این روش، مونتاژ و اتصال قطعات بسیار آسان‌تر انجام می‌شود.

با توجه به طولانی بودن زمان ساخت، این مزیت اول به حل بسیاری از مشکلات کمک می‌کند. زیرا علاوه بر سایر مراحل، مرحله اجرای ساختمانی یکی از حساس‌ترین و زمان‌برترین مراحل است. در این روش، تنها کافی است پیچ و مهره‌ها را به درستی فشرده کنید.

با استفاده از پیچ و مهره، طراح می‌تواند بهینه‌سازی و سبک‌سازی لازم برای سازه را انجام داده و هزینه‌ها را کاهش دهد. به این معنی که طراح هنگام استفاده از پیچ و مهره، انعطاف‌پذیرتر است.

همانطور که سرعت مونتاژ سازه بیشتر است، به همان اندازه سرعت دمونتاژ نیز بیشتر خواهد بود و می‌توان سازه را به سرعت جدا کرد. این به این معنی است که در این نوع سازه‌ها، امکان جابجایی و انتقال سازه یا سوله از یک مکان به مکان دیگر آسان‌تر است.

علاوه بر این، توسعه سازه در مراحل بعدی نیز به دلیل ساخت سوله‌های پیچ و مهره، آسان‌تر صورت خواهد گرفت.

مقاومت سازه‌های پیچ و مهره نسبت به سازه‌های جوشی در برابر فشار، آتش‌سوزی، شکنندگی و سایر عوامل بیشتر است. زیرا در صورت فشار شدید، جوش نهایتاً خواهد شکست، در حالی که پیچ و مهره خم می‌شود.

همچنین جهت خرید پیچ شیروانی میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید و با انواع پیچ شیروانی آشنا شوید.

ساخت سوله با پیچ و مهره

مقایسه سازه‌های پیچ و مهره با سازه‌های جوشی

اتصال قطعات در سازه‌های فلزی جوشی نسبت به سازه‌های فلزی پیچ و مهره ساده‌تر است. در پروژه‌های کوچکتر و ساختمان‌های با نقش‌های ساده‌تر، روش جوشی استفاده می‌شود، در حالی که در پروژه‌های بزرگتر از روش پیچ و مهره استفاده می‌شود.

سازه‌های فلزی پیچ و مهره در کارخانه‌های بزرگ ساخته می‌شوند و از کیفیت بالاتری نسبت به سازه‌های فلزی جوشی برخوردارند.

عدم اجرای صحیح جوشکاری و عدم بازرسی صحیح جوش‌ها در سازه‌های فلزی جوشی می‌تواند به خسارات جبران‌ناپذیری برای افراد منجر شود.

یکی دیگر از معایب سازه‌های فلزی جوشی، عدم جابجایی آسان آنها است. در مقابل، سازه‌های پیچ و مهره امکان جابجایی و انتقال را دارند. همچنین، تعمیر قسمت‌های آسیب‌دیده اسکلت فلزی جوشی نیازمند جدا کردن و متصل کردن مجدد قطعات است، در حالی که سازه‌های پیچ و مهره تعمیر آسان‌تر و سریع‌تری دارند. همچنین، مقاومت سازه‌های فلزی جوشی در برابر آتش‌سوزی و حرارت کمتر از سازه‌های فلزی پیچ و مهره است، که موجب آسیب و خرابی زودتر سازه می‌شود.

با مراجعه به این صفحه میتوانید اطلاعات کاملی در مورد کرپی الواتور کسب نمایید.

استفاده از سازه‌های فلزی پیچ و مهره: کاربردها و مزایا

در گذشته، استفاده از بتن به عنوان اسکلت در ساختمان‌ها رایج بود؛ اما امروزه سازه‌های فلزی پیچ و مهره به عنوان جایگزینی بهتر برای بتن شناخته شده‌اند و در بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دلایل اصلی این محبوبیت در بین مهندسان ساخت و ساز، نصب سریع و آسان و استحکام بسیار بالای آنها است.

سازه‌های فلزی پیچ و مهره به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود در موارد زیر استفاده می‌شوند:

  1. ساخت انبارها
  2. سوله‌ها
  3. سردخانه‌ها
  4. ساختمان‌های تجاری و مسکونی
  5. باشگاه‌ها

قیمت ساخت سازه‌های فلزی پیچ و مهره

قیمت ساخت سازه‌های فلزی پیچ و مهره به صورت یک قیمت مشخص و واحد تعیین نمی‌شود؛ زیرا این قیمت تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. برخی از عواملی که در تعیین قیمت سازه‌های فلزی پیچ و مهره تأثیرگذارند، عبارتند از:

  • حجم پروژه
  • قیمت روز مصالح فولادی مورد استفاده
  • میزان وزن آهن‌آلات مصرفی
  • دستمزد نیروی کار
  • هزینه اجرای پروژه

علاوه بر این، با طراحی بهینه سازه و کاهش وزن ساختمان، امکان صرفه‌جویی هنگفتی در ساخت سازه‌های فلزی پیچ و مهره نسبت به سازه‌های مشابه دیگر وجود دارد. همچنین، با توجه به این نکته که بخش عمده‌ای از ساخت این سازه‌ها در کارخانه انجام می‌شود، سرعت اجرایی بسیار بالایی دارند. بنابراین، قابل انتظار است که قیمت سازه‌های فلزی پیچ و مهره از نظر هزینه‌های مربوط به اجرا و زمان مونتاژ، کمتر از سازه‌های جوشی باشد.