کاربرد پیچ و مهره در پتروشیمی

کاربرد پیچ و مهره در پتروشیمی

پیچ و مهره از جمله اتصالات پرکاربرد در صنایعی مانند پتروشیمی می باشند. محصولات پتروشیمی از نفت پالایش شده به دست می آیند. برخی از لوله ها و اتصالاتی که برای حمل محموله ها استفاده می شوند، تحت شرایط سختی قرار دارند. به همین خاطر پیچ و مهره به کار رفته در پتروشیمی نیز مانند پیچ و مهره سازه های فلزی باید از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار باشند. در ادامه این مقاله از پایاپیچ به بررسی کاربرد پیچ و مهره در پتروشیمی می پردازیم.

ویژگی های پیچ و مهره به کار رفته در پتروشیمی

بست های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی در حالت ایده آل باید بتوانند در سخت ترین محیط ها مقاومت کنند. تجهیزات مورد استفاده در حفاری و حمل و نقل نفت و گاز باید شرایط نامطلوبی مانند آب و هوای بد و فشار بالا را تاب بیاورند.

کاربرد پیچ و مهره در پتروشیمی شامل موارد زیر است:

• پمپ ها و مخازن فشار قوی
• ایستگاه های پمپاژ
• پمپ های اندازه گیری

پیچ و مهره های معمولی که با فولاد ضد زنگ ساخته می شوند، استحکام زیادی دارند. با این حال پیچ و مهره های پتروشیمی از مواد و پوشش های بسیار مقاوم تری ساخته می شوند.
به منظور محافظت از تجهیزات و بست ها در برابر اثرات خوردگی و سایش پتروشیمی، پیچ های ناودانی و مهره های شش گوش اغلب با پوشش های محافظ پوشانده می شوند. این پوشش‌ها می توانند به طور گسترده از بست های به کار رفته در برابر ضربه و گرفتگی محافظت کنند.

 

پیچ و مهره های پرکاربرد در پتروشیمی

پیچ و مهره های پرکاربرد در پتروشیمی

در خطوط لوله با دمای بالا یا خطوط لوله متقاطعی که سوخت و نفت خام را حمل می کنند، اغلب از پیچ و مهره های فولادی آلیاژی درجه B-7، B-7M برای اتصالات فلنج استفاده می شود.
پیچ‌های گل میخ، میله های مینیاتوری رزوه شده ای هستند، که برای نگه داشتن اتصالات فلنج فشار قوی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند. مهره ها می توانند بر اساس سیستم لوله کشی مورد استفاده در تجهیزات داخلی و دریایی، از نوع شش گوش یا شش ضلعی سنگین باشند.
پیچ های مختلفی برای ساخت و سازهای با استحکام بالا و بستن تجهیزات پتروشیمی عرضه شده اند، اما در این میان پیچ ناودانی جایگاه ویژه ای دارد. از پیچ های ناودانی به طور گسترده در پروژه های پتروشیمی و در مناطق زیر استفاده می شود:

• در اتصالات فلنج خطوط لوله با دمای بالا
• بر روی دکل ها و سکوهای دریایی در نقاط مختلف جهان

این نوع خاص از پیچ و مهره ها بر اساس استاندارد خاص و با گریدهای مختلف ساخته می شوند.

کلام پایانی

پیچ و مهره از جمله اتصالات بسیار پرکاربرد در پتروشیمی، ساختمان سازی و دیگر صنایع محسوب می شوند. به دلیل تخصصی بودن این حوزه و لزوم در نظر گرفتن نیروهای وارده بر این عناصر، بهتر است به راهنمای خرید پیچ و مهره توجه کنید. در این راستا شما نیز می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر با مشاوران تیم پایاپیچ به صورت رایگان در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *