راهنمای خرید پیچ و مهره

راهنمای خرید پیج و مهره

پیچ و مهره از پرکاربردترین ابزار در صنایع مختلف می باشد و بر اساس جنس، اندازه، گرید و موارد دیگر انواع مختلفی دارد. خرید پیچ و مهره مناسب برای عملکرد درست وسایل و تجهیزات مورد نظر بسیار مهم است، به همین دلیل باید مواردی را در نظر داشته باشید. در این مقاله از پایا پیچ راهنمای خرید پیچ و مهره به طور کامل توضیح داده می شود. با استفاده از نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم، می توانید با اطمینان محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

خرید مناسب ترین پیچ و مهره

برای خرید مناسب ترین پیچ و مهره مشخصاتی از جمله طول، قطر، گرید، استانداردها، جنس و میزان سختی را باید در نظر بگیرید و با توجه به این موارد و کاربرد مورد نظر گزینه مناسب را انتخاب کنید. به این منظور آشنایی با انواع پیچ و مهره در انتخاب به شما کمک می کند.

نکات کلیدی در خرید پیچ و مهره

همان طور که گفته شد خرید پیچ و مهره مناسب برای کاربرد مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی نکات کلیدی در خرید پیچ و مهره می پردازیم:

گرید پیچ و مهره

منظور از گرید پیچ و مهره میزان مقاومت آن ها می باشد، معمولا در صنایع مختلف و ساختمان سازی از پیچ های با گرید 4.8، 5.6، 6.8، 8.8 و 10.9 استفاده می شود.

نوع پیچ و مهره

پیچ و مهره انواع مختلفی دارد و بسیار مشابه هم می باشند، بنابراین باید توجه داشته باشید که نوع مناسب را انتخاب کنید. به این منظور آشنایی با انواع پیچ و کاربردهای آن در خرید به شما کمک می کند.

سایز پیچ و مهره

یکی از نکاتی که برای خرید پیچ و مهره باید به آن توجه کنید، ابعاد پیچ و طول رزوه آن ها می باشد. با انتخاب سایز مناسب اتصالات به درستی به هم متصل می شوند و نیاز به تعویض سریع آن ها نمی باشد.

نوع آبکاری پیچ و مهره

نوع آبکاری پیچ و مهره می تواند گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم و داکرومات باشد، برای کاربردهای مختلف نوع آبکاری اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت به هنگام خرید نوع آبکاری را از فروشنده بپرسید.

استانداردهای پیچ و مهره

پیچ و مهره استانداردهای مختلفی از جمله iso، DIN، ASTM و موارد دیگر دارد. داشتن اطلاعات لازم در مورد استانداردهای پیچ و مهره به خرید مناسب کمک می کند. استانداردها نشان دهنده کیفیت و استحکام محصول تولید شده می باشند و موجب اطمینان خاطر خریداران می شوند.

خرید از برندهای معتبر

شرکت های مختلفی در زمینه تولید پیچ و مهره فعالیت می کنند و محصولات تولیدی آن ها از نظر مواد اولیه و نوع تولید متفاوت می باشد. با شناختن برندهای مختلف و کیفیت محصولات آن ها می توانید انتخاب بهتری در این مورد داشته باشد، از آن جایی که بررسی تمامی برندهای موجود در بازار برای افراد سخت است، توصیه می شود در این مورد از کارشناسان راهنمایی بگیرید، همچنین خرید از برندهای معتبر می تواند گزینه مناسب تری باشد.

 

شناسایی پیچ و مهره

شناسایی پیچ و مهره

شناسایی پیچ و مهره به دلیل داشتن انواع مختلف می تواند سخت و گیج کننده باشد، به این منظور لازم است که دو مورد از جمله طول و قطر را در نظر داشته باشد. در ادامه در مورد این دو مورد توضیحات لازم داده می شود:

• طول: بیشتر پیچ و مهره ها طول های تقریبا یکسان دارند، به این صورت می توان به راحتی استاندارد بودن پیچ را شناسایی کرد، تنها لازم است طول پیچ را اندازه گیری کنید.
• قطر: برای اندازه گیری قطر پیچ می توانید از کولیس استفاده کنید، قطر پیچ حسب میلی متر اندازه گیری می شود. در این مورد می توانید استانداردهای قطر پیچ را بررسی کنید.

علامت اختصاری پیچ و مهره

یکی از نکات مهمی که به هنگام خرید پیچ و مهره باید به آن توجه کنید، علامت اختصاری پیچ و مهره است. این علامت مشخص کننده نوع استاندارد، گرید، سختی، عملیات حرارتی و جنس و متریال پیچ و مهره می باشد. علامت اختصاری به همراه برند توسط تولید کننده بر روی پیچ و مهره حک می شود.

شماره فنی پیچ و مهره

شماره فنی پیچ و مهره اطلاعات پیچ از جمله قطر، فاصله بین رزوه ها و طول پیچ را مشخص می کند، بنابراین خواندن آن و دریافت اطلاعات لازم از آن برای خرید پیچ مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. اولین عدد از سمت چپ نشان دهنده قطر پیچ، عدد دوم نشان دهنده فاصله بین رزوه ها و آخرین عدد طول پیچ را نشان می دهد.

کلام پایانی

خرید پیچ و مهره مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، به این منظور اطلاع از تمامی مشخصات پیچ و مهره از جمله گرید، استانداردها، اندازه، برند، جنس و میزان سختی ضروری است. در این مقاله تمامی نکات لازم برای خرید پیچ و مهره مناسب بررسی شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد خرید انواع پیچ و مهره می توانید با کارشناسان پایا پیچ به صورت رایگان در ارتباط باشید، کارشناسان ما در تمامی مراحل انتخاب و خرید شما را راهنمایی می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *