پیچ و مهره گالوانیزه سرد

پیچ و مهره گالوانیزه سرد

فلزات در محیط های مرطوب دچار زنگ زدگی شده و خردگی می شوند، برای جلوگیری از تخریب فلزات و محافظت از آن ها در برابر رطوبت لایه ای از ورق گالوانیزه بر روی آن ها قرار داده می شود. یکی از روش های پوشش دهی فلزات گالوانیزه سرد است. در این مقاله از پایاپیچ به بررسی گالوانیزه سرد پیچ و مهره می پردازیم.

گالوانیزه سرد پیچ و مهره چیست؟

گالوانیزه سرد پیچ و مهره روشی برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی پیچ و مهر می باشد. در این روش با استفاده از روی با درصد خلوص 92 درصد لایه ای بر روی پیچ و مهره قرار داده می شود. پوشش دهی انواع پیچ و مهره از جمله پیچ و مهره سازه های فولادی برای افزایش مقاومت آن ها اهمیت زیادی دارد.

مراحل پوشش دهی به پیچ و مهره با گالوانیزه سرد

برای پوشش دهی پیچ و مهره با روش گالوانیزه سرد در ابتدا لازم است، گرد و غبار و چربی از روی آن ها پاک شوند. سپس لایه ای از روی بر روی پیچ و مهره اسپری می شود، برای این کار از برس و غلطت نیز استفاده می شود. با استفاده از وسایل الکتروگالوانیزه نیز می توان پوشش دهی کرد، به این صورت روی به صورت مکانیکی به فولاد متصل شده و لایه محافظ خوبی را ایجاد می کند.

مزایای گالوانیزه سرد

پوشش دهی با روش گالوانیزه سرد مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پوشش دهی در زمان کوتاه
• مقرون به صرفه
• حفظ خواص مکانیکی تا دما 100 درجه سانتی گراد در آب و هوا مرطوب
• حفظ خواص مکانیکی تا دما 400 درجه سانتی گراد در آب و هوا خشک
• طول عمر زیاد
• دوام و پایداری بالا
• حفظ سختی پیچ و مهره

معایب گالوانیزه سرد

پیچ و مهره گالوانیزه سرد علاوه بر مزایای ذکر شده، معایبی نیز دارد. در روش گالوانیزه سرد لایه نازکی از فلز روی بر روی پیچ و مهره قرار می گیرد. به همین دلیل در صورت خراش عمیق، پیچ و مهره از لایه های پایینی شروع به زنگ زدن می کنند. یکی دیگر از معایب این نوع پوشش دهی، غیر قابل استفاده بودن پیچ و مهره در شرایط محیطی اسیدی و آمونیاکی می باشد. در این محیط ها پیچ و مهره استیل و تیتانیوم گزینه های مناسبی هستند.

 

مشخصات پیچ و مهره گالوانیزه سرد

 

مشخصات پیچ و مهره گالوانیزه سرد

موارد زیر مشخصات پیچ و مهره گالوانیزه سرد می باشند:

• دارای مقاومت بالا کاتدی
• مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی در محیط های مرطوب
• نداشتن مقاومت در محیط های اسیدی و آمونیاکی

استاندارد پیچ و مهره گالوانیزه سرد

برای تولید پیچ و مهره استانداردهای مشخصی تعریف شده است، استاندارد پیچ و مهره گالوانیزه سرد شامل استاندارد ASTM A780، ASTM D6386 و ASTM D7803 می باشد، که دو مورد آخر استانداردهای آماده سازی پوشش گالوانیزه برای پذیرش رنگ و پوشش پودری می باشند. استانداردهای پیچ و مهره تضمین کننده کیفیت آن ها می باشند.

قیمت پیچ و مهره گالوانیزه سرد

پیچ و مهره گالوانیزه سرد قیمت مناسبی دارد و مقرون به صرفه می باشد. ارائه قیمت دقیق در این مورد به دلیل متفاوت بودن مدل های پیچ و مهره و همچنین نوسانات موجود در بازار ممکن نیست. به این منظور شما می توانید به راحتی با شماره های موجود در وبسایت پایاپیچ تماس گرفته و از قیمت پیچ و مهره گالوانیزه سرد اطلاع پیدا کنید.

کارخانه تولید پیچ و مهره گالوانیزه سرد

در زمینه تولید پیچ و مهره گالوانیزه سرد شرکت ها و کارخانه های مختلفی فعالیت می کنند. پایاپیچ از بهترین تولید کنندگان پیچ و مهره گالوانیزه سرد می باشد. محصولات تولیدی این شرکت بر اساس استانداردهای بین المللی می باشد و کیفیت بسیار بالایی دارند.

کلام پایانی

گالوانیزه سرد یکی از انواع روش های پوشش دهی برای افزایش مقاومت پیچ و مهره در محیط های مرطوب می باشد. این روش مقرون به صرفه می باشد و پایداری بالایی دارد، همچنین تنسایل و سختی پیچ و مهره را تغییر نمی دهد. برای دریافت مشاوره بیشتر در این مورد می توانید با مشاوران پایاپیچ به صورت رایگان در ارتباط باشید.

2 پاسخ

تعقیب

  1. […] پیچ و مهره به روش های مختلفی انجام می شود. برای مثال پیچ و مهره گالوانیزه سرد با استفاده از جریان الکتریسیته ساخته می شوند، در حالی […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *