کاربرد پیچ و مهره در ساختمان سازی

کاربرد پیچ و مهره در ساختمان سازی

بخش عمده کاربرد پیچ و مهره در ساختمان سازی شامل اتصال غیر دائمی و یا دائمی چند عضو به یکدیگر است. پیچ ها در اتصال دهنده های رزوه ای و برای کنار هم نگه داشتن اجسام مورد استفاده قرار می گیرند. مهره ها نیز برای استحکام و ماندگاری پیچ ها در جای خود کاربرد دارند.

در زمان های قدیم، از پیچ و مهره های ساختمانی تنها در ساخت سوله های صنعتی، سازه های صنایع نفت و گاز و مجتمع های پتروشیمی استفاده می کردند. با گذشت زمان به دلیل سرعت بالا در ساخت، امکان نصب سازه در موقعیت های سخت و امتیازات قابل توجه دیگر، پیچ های ساختمانی در ساخت سازه های فلزی از جمله ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری و تجاری نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

در صنایعی از جمله ساخت و ساز، از پیچ و مهره با اهداف مختلف استفاده می شود. به همین خاطر انواع مختلفی از این قطعات به ظاهر ساده ولی کاربردی طراحی و تولید شده است. برای مثال، اتصالات مورد نیاز خودرو، با پیچ و مهره سازه های فلزی متفاوت است. در ادامه نگاهی دقیق تر به انواع و کاربردهای پیچ و مهره در صنعت ساخت و ساز می اندازیم.

انواع اتصالات کاربردی در ساختمان سازی

انواع مختلفی از اتصال دهنده ها وجود دارند، که بر اساس نیاز سازندگان در بازار موجود هستند. از جمله اتصال دهنده های مکانیکی می توان به اشکال مختلفی مانند پیچ، میخ، مهره، پیچ و مهره، لنگر واشر و همچنین پرچ اشاره کرد.

پیچ و مهره از جمله رایج ترین انواع اتصال دهنده در ساختمان هستند. این دو قطعه با هم کار می کنند و اجزا را در کنار یکدیگر نگه می دارند. توجه داشته باشید که بست های رزوه دار، پیچ های شیروانی، پرچ های رزوه ای و میله های رزوه دار نیز از اتصال دهنده های تخصصی تر هستند، که بنا به ضرورت پروژه خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

خرید پیچ و مهره ساختمان سازی

3 نکته مهم هنگام خرید پیچ و مهره ساختمان سازی

نکاتی که باید در زمان خرید پیچ و مهره ساختمان سازی به آن دقت کنید شامل موارد زیر می شوند:

1. مهندسان سازه هنگام طراحی اسکلت یک بنا، با توجه به جداول استانداردهای پیچ و مهره، گزینه مناسبی را که تحمل بار وارد شده را داشته باشد، انتخاب می کنند. به همین دلیل حتما پیش از اقدام به خرید، به محاسبات سازه مراجعه کرده و مطابق با دستورات آن عمل کنید.
2. به جنس و نوع پوشش دهی پیچ و مهره توجه داشته باشید، که متناسب با محیط مورد نظر باشند و برای مثال در اثر رطوبت بالا به راحتی دچار خوردگی نشوند.
3. در نظر گرفتن قیمت پیچ و مهره مورد استفاده با توجه به بودجه پروژه اهمیت بسیار زیادی دارد.

کلام پایانی

در دهه های گذشته بسیاری از کشورهای صنعتی، سازه های پیچ و مهره ای را جایگزین سازه هایی کردند، که با جوش و پرچ ساخته می شدند. مهندسان بر این باور هستند که استحکام، سرعت و کارایی پیچ و مهره در ساختمان سازی بیشتر از سایر روش ها است. با توجه به اهمیت و کاربرد پیچ و مهره در ساختمان سازی، مراجعه به یک تامین کننده معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خرید پیچ و مهره و دریافت مشاوره می توانید با مشاوران وبسایت پایا پیچ به صورت رایگان در ارتباط باشید.

 

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] کاربردهای پیچ و مهره در ساختمان سازی عبارتند […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *