کاربرد پیچ و مهره در صنایع دریا

کاربرد پیچ و مهره در صنایع دریا

کیفیت ساخت پیچ و مهره در صنایع دریا و همچنین نحوه استفاده از آن ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به خاطر داشته باشید که از تجهیزات دریایی در اعماق آب استفاده می شود. بنابراین واضح است که در فرآیند ساخت و بست تجهیزات، جایی برای خطا وجود ندارد. برای جلوگیری از خطرات احتمالی، اصول استانداردهای پیچ و مهره در نظر گرفته شده است، که باید در هنگام ساخت پیچ و مهره مورد نیاز در صنایع دریا به آن ها توجه شود. در این مقاله از پایاپیچ به بررسی کاربرد پیچ و مهره در صنایع دریا می پردازیم.

انتخاب پیج و مهره مناسب برای صنایع دریا

رعایت نکات زیر به تضمین موفقیت در پروژه ساخت تجهیزات دریایی کمک می کند:

• آب و فشارهای مختلف عمقی: تجهیزات دریایی که در اعماق مختلف استفاده می شوند، باید در برابر فشارهای مختلفی که بر روی آن اعمال می شود مقاومت کنند. توجه به موارد زیر از اهمیت بسزایی برخوردار است:

1. بدانید که چه فشاری بر تجهیزات مختلف اعمال می شود.
2. اطمینان حاصل کنید که تمام بست های دریایی مورد استفاده در تجهیزات، قادر به تحمل چنین فشارهایی هستند.
در صنایع دریایی، استفاده از مهره های کلاهک فولادی درجه 2 به دلیل توانایی آن ها در مقاومت در برابر فشار آب، نسبت به انواع دیگر ترجیح داده می شوند.

• خطر خوردگی: تجهیزات دریایی در معرض خطر خوردگی قرار دارند. به همین خاطر باید پیچ و مهره ای که از آن در صنایع دریایی استفاده می کنید، در برابر خوردگی مقاوم باشند.

• تأثیرات و نیروهای وارده: تجهیزات دریایی ممکن است با اشیاء دیگر نیز در تماس باشند. ممکن است به این تجهیزات، ضربات و نیروهای مختلفی وارد شود. بست هایی که در ساخت تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند باید بتوانند تمام ضربات احتمالی را تحمل کنند.

• نشت های احتمالی: بروز نشتی در تجهیزات دریایی معمولاً نشان دهنده ضعف یکپارچگی اتصالات است. به همین خاطر بهتر است پیچ و مهره صنایع دریا را با واشرهای مناسب آب بندی کنید.

 

انتخاب پیچ و مهره برای صنایع دریا

در صنایع دریایی از چه پیچ و مهره هایی استفاده می شود؟

قطعات اتصال دهنده‌ مورد نیاز در صنایع دریایی یا مناطق با رطوبت بالا، با پیچ و مهره های محیط‌ خشک متفاوت هستند. به همین خاطر بسیاری از آن ها را از موادی نظیر برنز، فولاد ضد زنگ و فولاد‌های روکش دار می سازند. این موارد اولیه مقاومت بالایی در برابر خوردگی در شرایط بدون حضور اکسیژن دارند. این ویژگی یک امتیاز بسیار ضروری محسوب می شود؛ چرا که تجهیزات مورد استفاده در صنایع دریا باید در اغلب مواقع، درون آب فرو بروند.

کلام پایانی

اگر قصد خرید پیچ و مهره صنایع دریا را دارید، به شما توصیه می کنیم که آن ها را از یک عمده فروشی معتبر تهیه کنید. خرید از عمده فروشی ها، هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین با مراجعه به مراکز معتبر، اطمینان دارید که پیچ و مهره‌هایی با کیفیت تهیه خواهید کرد. پایاپیچ از جمله معتبرترین عرضه کنندگان انواع پیچ و مهره سازه های فلزی، دریایی و… است، که در قالب فروشگاه اینترنتی فعالیت دارد. پایاپیچ انواع پیچ و مهره‌ و ابزارآلات مورد نیاز را که در صنایع دریایی استفاده می‌شوند، با بالاترین کیفیت عرضه می کند. در هر کجای ایران هستید می توانید اتصالات مورد نیاز را از این وب سایت سفارش دهید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره به صورت رایگان با مشاوارن تیم ما در ارتباط باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *