پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره در اثر قرار گیری در شرایط محیطی مختلف دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند. برای جلوگیری از این مشکل لایه ای از فلزات مختلف بر روی پیچ و مهره قرار گرفته و از آن ها محافظت می کند. گالوانیزه گرم یکی از روش های پوشش دهی پیچ و مهره است و پیچ و مهره گالوانیزه گرم مقاومت بسیار خوبی در برابر عوامل محیطی دارد. در این مقاله از پایاپیچ به بررسی کامل پیچ و مهره گالوانیزه گرم می پردازیم.

گالوانیزه گرم پیچ و مهره چیست؟

پیچ و مهره گالوانیزه گرم دارای لایه ای ضخیم از فلزات روی و آهن می باشد و همین دلیل در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. پوشش دهی به روش گالوانیزه گرم برای انواع پیچ و مهره از چمله پیچ و مهره سازه های فولادی گزینه مناسبی است.

مراحل پوشش دهی به پیچ و مهره

برای پوشش دهی به پیچ و مهره در روش گالوانیزه گرم مراحل زیر لازم است:

• شستشو: در ابتدا لازم است که چربی ها، پوسته و پوشش های روی پیچ و مهره با استفاده از چربی گیرها و اسیدهای ضعیف کاملا پاک شوند.
• خشک کردن پیچ و مهره: خشک کردن پیچ و مهره برای پرتاب نشدن روی به اطراف بسیار مهم است. به این منظور می توان از وان پیش گرم استفاده کرد.
• پوشش دهی: پیچ و مهره برای پوشش دهی وارد وان مذاب با دما 450 تا 850 درجه سانتی گراد می شوند.
• سانتریفیوژ: برای خارج کردن روی باقی مانده در داخل رزوه های پیچ و مهره از دستگاه سانتریفیوژ استفاده می شود.
• کوئنچ آب: این مرحله برای کاهش دما پیچ و مهره و توقف واکنش بین روی و آهن انجام می شود.

مزایای گالوانیزه گرم

گالوانیزه گرم دارای مزایای زیر است:

• گالوانیزه گرم موجب افزایش طول عمر پیچ و مهره می شود.
• نسبت به دیگر روش های پوشش دهی هزینه پایین و مقرون به صرفه دارد.
• این روش به دلیل پیوند خوردن فولاد با روی استحکام بسیار بالایی دارد.
• تمام قسمت های پیچ و مهره در روش گالوانیزه گرم پوشش دهی می شوند.
• از پیچ و مهره در برابر شرایط محیطی مختلف، ضربه و فشار محافظت می کند.

معایب گالوانیزه گرم

در این قسمت به بررسی معایب گالوانیزه گرم می پردازیم:

• به علت بالا بودن دما در روش گالوانیزه گرم، احتمال افت سختی پیچ و مهره وجود دارد.
• به دلیل ضخیم بودن لایه قرار گرفته بر روی پیچ و مهره، قطر اسمی آن ها چند میکرون افزایش پیدا می کند، به این صورت بستن پیچ و مهره سخت می شود.
• احتمال آسیب دیدن رزوه های خارجی در حین سانتریفیوژ وجود دارد.

 

مشخصات پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم دارای لایه ای از روی می باشد و به همین دلیل در برابر عوامل محیطی، ضربه و فشار مقاومت بسیار خوبی دارد. این نوع پیچ و مهره به دلیل مقاومت بالا، طول عمر بالایی داشته و به نسبت دیگر پیچ و مهره های آبکاری شده قیمت مناسب و به صرفه ای دارد.

استاندارد پیچ و مهره گالوانیزه گرم

پیچ و مهره گالوانیزه گرم بر اساس استانداردهای ASTM 123، ASTM 2329 و ASTM A153 ساخته می شود. تولید پیچ و مهره بر اساس استانداردهای فوق اهمیت زیادی دارد و نشان دهنده کیفیت محصول می باشد.

قیمت پیچ و مهره گالوانیزه گرم

برای خرید و انتخاب پیچ و مهره قیمت یکی از پارامترهای مهم است. همان طور که گفتیم پیچ و مهره گالوانیزه گرم به نسبت دیگر انواع پیچ و مهره با پوشش دهی های مختلف قیمت مناسب و به صرفه ای دارد.

کارخانه تولید پیچ و مهره گالوانیزه گرم

کارخانه های مختلفی در زمینه تولید پیچ و مهره گالوانیزه گرم فعالیت می کند. خرید پیچ و مهره از کارخانه ای که مطابق با استانداردهای ذکر شده پیچ و مهره را تولید کند، بسیار مهم است. پایاپیچ از بهترین کارخانه های فعال در این زمینه است و محصولات تولیدی این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارند.

کلام پایانی

یکی از بهترین روش های پوشش دهی گالوانیزه گرم می باشد. پیچ و مهره گالوانیزه گرم مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط محیطی مختلف و ضربه دارد، همچنین در مقایسه با روش های دیگر دارای قیمت مناسبی می باشد. برای پوشش دهی انواع پیچ از جمله پیچ های شیروانی که در معرض رطوبت هستند، می توان از روش گالوانیزه گرم استفاده کرد. برای دریافت مشاوره بیشتر در مورد خرید پیچ و مهره گالوانیزه گرم می توانید به صورت رایگان با مشاوران تیم پایاپیچ در ارتباط باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *